بِسْمِ اللَّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ

نشانی:

ایران - تهران

برقراری ارتباط با ما از مسیرهای زیر :

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

کی شود از سگ، لب دریا پلید

کی شود از سگ، لب دریا پلید

دریافت تصویرسازی " کی شود از سگ لب، دریا پلید"

أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ
«وَ کَذلِکَ‏ أَوْحَیْنا إِلَیْکَ رُوحاً مِنْ أَمْرِنا ما کُنْتَ تَدْرِی مَا الْکِتابُ وَ لَا الْإِیمانُ وَ لکِنْ جَعَلْناهُ نُوراً نَهْدِی بِهِ مَنْ نَشاءُ مِنْ عِبادِنا وَ إِنَّکَ لَتَهْدِی إِلى‏ صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ «۵۲» صِراطِ اللَّهِ الَّذِی لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ أَلا إِلَى اللَّهِ تَصِیرُ الْأُمُورُ «۵۳»
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏، حم «۱» وَ الْکِتابِ الْمُبِینِ «۲» إِنَّا جَعَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِیًّا لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ «۳» وَ إِنَّهُ فِی أُمِّ الْکِتابِ لَدَیْنا لَعَلِیٌّ حَکِیمٌ «۴» أَ فَنَضْرِبُ عَنْکُمُ الذِّکْرَ صَفْحاً أَنْ کُنْتُمْ قَوْماً مُسْرِفِینَ «۵» وَ کَمْ أَرْسَلْنا مِنْ نَبِیٍّ فِی الْأَوَّلِینَ «۶» وَ ما یَأْتِیهِمْ مِنْ نَبِیٍّ إِلَّا کانُوا بِهِ یَسْتَهْزِؤُنَ «۷» فَأَهْلَکْنا أَشَدَّ مِنْهُمْ بَطْشاً وَ مَضى‏ مَثَلُ الْأَوَّلِینَ «۸» وَ لَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ لَیَقُولُنَّ خَلَقَهُنَّ الْعَزِیزُ الْعَلِیمُ «۹» الَّذِی جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ مَهْداً وَ جَعَلَ لَکُمْ فِیها سُبُلًا لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ»

و بدین گونه ما روحى (به نام قرآن) را از فرمان خود به تو وحى کردیم و تو نه کتاب را مى‏ دانستى چیست و نه ایمان را، ولى ما آن را نورى قرار دادیم که هر که از بندگانمان را بخواهیم به وسیله آن هدایت کنیم و همانا تو (مردم را) به راه راست هدایت مى‏ کنى. راه خداوندى که آنچه در آسمان‏ها و زمین است براى اوست. بدانید که همه امور به سوى او باز مى‏گردد.
به نام خداوند بخشنده مهربان‏

حا، میم. به کتاب روشنگر سوگند. همانا ما آن را قرآنى عربىّ قرار دادیم باشد که در آن تعقّل کنید. و همانا آن در امّ الکتاب (لوح محفوظ) است که نزد ما بلند مرتبه و حکمت‏ آمیز و استوار است. آیا به خاطر آنکه شما گروهى اسراف کارید ما ذکر (قرآن) را از شما بازگردانیم. و چه بسیار پیامبرى که در میان پیشینیان فرستادیم. و هیچ پیامبرى به سراغشان نمى‏آمد مگر آنکه او را مسخره مى‏کردند. پس ما کسانى را که از نظر قدرت سخت‏تر از این اسرافکاران بودند هلاک کردیم و سرنوشت پیشینیان تکرار شد. و اگر از آنان سؤال کنى چه کسى آسمان‏ها و زمین را آفرید؟ قطعاً خواهند گفت: آنها را (خداوند) قادر دانا آفریده است. همان که زمین را براى شما محل آسایش قرار داد و در آن براى شما راه‏هایى قرار داد تا شاید راه یابید.

آیات پایانی سوره مبارکه شوری و آیات ابتدایی سوره مبارکه زخرف

۰ نظر
بروید راحت نفس بکشید

بروید راحت نفس بکشید

ماهیت انسان به انتخابش است، اگر حق انتخاب را از او بگیریم، دیگر نامش انسان نیست. برای انتخاب باید آزاد بود؛ آزاد از "تقلید، عادت، تعصب، منافع، هوا و هوس"؛ اما گاهی آنقدر با حرف‌های به‌ظاهر زیبا، خود را آزاد نشان می‌دهیم که یادمان می‌رود عملکردمان عین ″اجبار″ است.
این روزها بازار مهاجرت‌ سلبریتی‌ها داغ است. این یک انتخاب شخصی‌ست، درست؛ اما آن‌ها وقتی در فضای مجازی، با مخاطب عام سخن می‌گویند و علت مهاجرت را محدودیت در ایران و ناتوانی در نفس کشیدن بیان می‌کنند؛ این درواقع "انتخاب خود را تحمیل کردن" است، لذا ناامیدی و دلزدگی را القا می‌کنند.
همه آن‌هایی که با عینک مارک در ماشین مدل بالایشان هنگام بازگشت از جیم، نمی‌توانند نفس بکشند و برای فرار از سانسور مهاجرت را انتخاب می‌کنند، انسان‌هایی معمولی هستند که آرمان‌شان محدود در خودشان است و بر جبر منافعِ خود حرکت می‌کنند.
باید از آنان پرسیده شود شما که خوب خوردید و خوب پوشیدید و خوب جولان دادید، چرا در حال خفه شدن بودید؟!
باشد، قبول؛ شما هم ایران را دوست دارید، اما آن کسی عاشقِ واقعی‌ست که ناملایماتی چون تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی و اختلاف سلایق و عقاید، نه تنها نتوانست او را از این سرزمین جدا کند بلکه بر همتش برای آباد کردن و آسایش مردمانش افزود. چرا که او به مثابه‌ درختی‌ست که خون شهدا آن را آبیاری کرده و ریشه‌اش را تناور ساخته است.
شما بروید در آن بلاد راحت نفس بکشید. مردم ماندن را برمیگزینند.
لطف نموده و به جای ژست‌های روشنفکری ناامید کننده، با بیان علت اصلی که "جبر منفعت" است، مردانه اعلام خروج کنید.

 وایپ در شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها | @irwipe

۰ نظر
تأثیر امر و نهی زبانی اگر انجام گیرد از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است

تأثیر امر و نهی زبانی اگر انجام گیرد از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است

خداوند متعال برای آن کسانی که وعده‌ی نصرت داده است، شرطی مقرّر فرموده است: وَ اِنَّ اللهَ عَلی نَصرِهِم لَقَدیر؛ اَلَّذینَ اِن مَکَّنّاهُم فِی الاَرضِ اَقامُوا الصَلوةَ وَ ءاتَوُا الزَّکوة وَ اَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَرِ وَ لِلّهِ عاقِبةُ الاُمور. خداوند متعال چهار شاخص را در این آیه‌ی شریفه برای آن مؤمنانی که قدرت در اختیار آنها قرار میگیرد و از زیر سلطه‌ی قدرتمندان جائر خارج میشوند، معیّن کرده و وعده کرده است که «اِنَّ اللهَ عَلی نَصرِهِم لَقَدیر»؛ خدای متعال قادر است که یک چنین ملّتی را نصرت کند و یقیناً هم نصرت خواهد کرد. از این چهار شرط، یکی نماز است، یکی زکات است، یکی امر به معروف است و دیگری نهی از منکر. هر کدام این چهار خصوصیّت و چهار شاخص، یک جنبه‌ی فردی و شخصی دارند، لکن در کنار آن، یک جنبه‌ی اجتماعی و تأثیر در نظام‌سازی اجتماعی

ادامه مطلب...