آموزش رایگان نرم افزار بلندر به زبان فارسی و چند نکته در ادامه تولید محتوای رایگان فارسی

یک خبر خوب برای دوستان پویانما!

برای کسانی که علاقمند به کنار گذاشتن نرم افزارهای maya ، 3dmax و حتی moho و سایر نرم افزارهای متحرک سازی هستند و می خواهند نرم افزار قدرتمند و همه جانبه بلندرBlender را یاد بگیرند، شاید دانستن این خبر که یک منبع معتبر و حرفه ای آموزش فارسی زبان برای این نرم افزار (Blender) فراهم شده خوشحال کننده باشد. مدرسه مجازی بلندر مدتی است که آموزش های خوب و هنرمندانه ای تولید و منتشر می کند و از آموزش سطح نابلد شروع کرده و به تدریس سطح کاربلد نزدیک می شود. هم اکنون دوره های آموزشی، در پایگاه مدرسه مجازی بلندر | http://tutline.ir در دسترس علاقمندان است. البته این پایگاه تازه راه اندازی شده و برای تکمیل تمام قسمت ها و دریافت حمایت های محبت آمیز شما به زمان نیاز دارد.

شاید بد نباشد بدانید مرتضی طهماسبی تهیه کننده این دوره های آموزشی، پیش از این، بیشتر با نام خود به انتشار محتوی آموزشی می پرداخت و اگر پیگیر آموزش های فارسی در آپارات بوده اید احتمالا با این نام برخورد داشته اید.

از جمله وب سایت های مشابه دیگر که به تولید آموزش نرم افزار بلندر به زبان فارسی اقدام کرده و آن را منتشر می کنند از این قبیل هستند:

وب سایت هنر آمیز | https://www.honaramiz.com در کنار آموزش سایر نرم افزار های مورد نیاز هنرمندان، آموزش های ساده و خوبی را برای نرم افزار بلندر در سطح مبتدی ارائه نموده و در حال رسیدن به سطوح پیشرفته تر است. البته بعد از دوره مقدماتی فعلا به صورت تک موضوعی اقدام به انتشار آموزش می کند که برای علاقمندان مفید است و بد نیست سری هم به این پایگاه بزنید. اگر از آموزش های رایگان بهرمند می شوید، حمایت مالی فراموشتان نشود.

وب سایت آسمان باز | http://www.openskyfilm.com هم که هنوز راه اندازی نشده است، اما آموزش هایش را در پایگاه هایی مثل آپارات عرضه می کند. از جمله، آموزش نسبتا خوبی در سطح مقدماتی تولید کرده که در این نشانی http://aparat.com/openskyfilm در آپارات در دسترس است. البته بخاطر غلو در کاربرد کلمات انگلیسی در زمان تدریس، آموزش ها به شیوایی و گویایی آموزش های مدرسه مجازی بلندر نیست اما بدلیل نوع ارائه متفاوت و کار بر روی یک شخصیت از طراحی تا متحرک سازی، آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

چند نکته مهم در ادامه تولید آموزش های نرم افزاری رایگان فارسی و این دست فعالیت های داوطلبانه برای تولید آموزش های مجازی

  • از علت های سکون و یا توقف کامل تولید آموزش های رایگان، کمبود و یا نبود پشتیبانی مالی افرادی است که از این آموزش ها سود می برند و یا از مخاطبان اصلی این آموزش ها هستند. معمولا این گونه وب سایت های تولید محتوای رایگان، یک درگاه حمایت مالی دارند و یا در کنار این تولیدات برخی آموزشها و یا خدمات خود را به فروش می رسانند. بهترین راه ادامه یافتن این تولیدات رایگان، حمایت مالی مناسب از این پایگاه های تولید محتوای آموزشی از سوی طرفداران و مخاطبان است.
  • معمولا وب سایت هایی که به صورت عمده دست به انتشار همه جور محتوای آموزشی-خدماتی می زنند و اصل درآمدشان از محل تبلیغات و کلیک یابی است، بدون توجه به تلاش و هزینه تولید این آموزش ها و بدون اجازه از صاحبان اثر آموزشی، اقدام به انتشار آنها می کنند. جدا از نبود قوانین حمایتی، وجدان مخاطبان اثر و صاحبان این پایگاه های خدماتی-تبلیغاتی، حتما باید توجه کند که این کار موجب توقف تولید محتوا و ناامیدی مدرسان از ادامه کار آموزش مجازی به روش رایگان می شود. بهترین راه حل هماهنگی با تولید کننده محتوی و تبادل ایده تجاری و همکاری است تا هم آمار مخاطبان دو طرف (پایگاه تولید کننده و پایگاه منتشر کننده) افزایش یابد و هم این روند تولید محتوای آموزش فارسی متوقف نشود.
  • از عوارض دنیای دیجیتال بدون مرز، گرایش به رایگان ها است. "من آن را رایگان می خواهم، چه جیبم پر باشد چه خالی. "    . . .    در مسیر ارائه محتوا، رایگان گرایی موجب بی مهری مخاطبان شده است. مخاطبانی که آنچه را نیاز دارند برمی دارند و جایش را حتی با یک تشکر خالی هم پر نمی کنند و فراموش می کنند دنیا گرد است! کالایی با زحمت و امید ساخته شده و رایگان و یا کم هزینه در دستان شما قرار می گیرد. دوستان عزیز، اگر بهای آن را با حمایت مالی نمی دهید با پیام های مهرآمیز، تشویق کننده و با کمترین تبلیغات فردی (معرفی میان دوستان و همکاران) بدهید.

نمونه ای از مراجع آموزش نرم افزار بلندر که به انتشار اختصاصی آموزش های این نرم افزار همه فن حریف اقدام کرده است پایگاه http://blenderart.ir است. این پایگاه تمام آموزش هایی را که مورد نیاز شما در رابطه با blender است و معمولا به زبان انگلیسی در سطح شبکه جهانی اینترنت منتشر می شود، با دریافت حق کاربری مدت دار، در اختیار مخاطبانش قرار می دهد. البته چند ماهی است برای بازگشت قدرتمندتر، تلاش می کند پس ... صبور باشید.

برای آشنایی بیشتر با نرم افزار بلندر و دریافت این نرم افزار رایگان و بسیار پیشرفته، دعوت می کنیم به خانه اصلی سازندگان این نرم افزار | https://www.blender.org مراجعه کنید. اگر یک پویانما، طراح جلوه های ویژه، گرافیست، نقاش و یا سازنده بازی های دیجیتال هستید پیشنهاد می کنیم نرم افزار بلندر را نصب و آن را امتحان کنید.

اگر قصد شروع به کار با نرم افزار بلندر را دارید توصیه ما به شما این است که آموزش های مرتبط با نسخه های بعد از blender 2.8 را جستجو کنید زیرا این نسخه با ویرایش های blender 2.79 و قبل از آن تفاوت های بارزی کرده است.