بِسْمِ اللَّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ

نشانی:

ایران - تهران

برقراری ارتباط با ما از مسیرهای زیر :

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

آیا قوه قضائیه و مجلس نباید در مقابل رئیس جمهور و وزیر متخلف، وظایف قانونی خود از جمله تعقیب قضایی و احضار و برخورد و سوال و استیضاح انجام دهد؟

آیا قوه قضائیه و مجلس نباید در مقابل رئیس جمهور و وزیر متخلف، وظایف قانونی خود از جمله تعقیب قضایی و احضار و برخورد و سوال و استیضاح انجام دهد؟

پاسخ دقیق این جا است. در عین کلمات و جملات حضرت آیت الله امام خامنه ای در همین چند روز گذشته در در ارتباط تصویری با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۲

"روابط خودتان با دولتمردان را هم [مواظبت کنید]؛ چون شما سر و کار دارید با دولتمردان. یکی از کارهای خوب همین بوده که وزرای محترم آمده‌اند در مجلس و اوضاع بخش مربوط به خودشان را برای شما توضیح داده‌اند؛ یکی‌ از کارهای خوبی که در این یک ماه و اندی انجام گرفته این است. لکن این روابط با دولتمردان بایستی هم با قانون منطبق باشد، هم با شرع؛ هم قانونی باید باشد، هم شرعی. یعنی سؤال، تفحّص و امثال اینها که در قانون آمده، اینها حقّ شما است، بایستی انجام بدهید، امّا توهین نه، دشنام نه، نسبتِ بدون علم نه؛ اینها حقّ شما نیست و بعضی‌اش حرام شرعی هم هست و جایز نیست؛ انسان به وزیر مثلاً توهین کند یا دشنام بدهد یا تهمتی بزند، این مطلقاً جایز نیست. بنابر‌این، تفکیک کنید بین آنچه وظیفه‌ی شما است و آنچه ممنوع است برای شما. شرع و قانون یک چیزهایی را به عنوان کارهای بایدِ شما معیّن کرده، یک چیزهایی را به عنوان نبایدِ شما معیّن کرده؛ هم به بایدها، هم به نبایدها، بایست توجّه بکنید. برخورد احساسی نباید کرد، برخورد غیر منطقی نباید کرد؛ برخورد متین، خردمندانه، قابل توجیه، ولو قوی. گاهی هست که شما حرف طرف مقابل را صددرصد قبول ندارید؛ یعنی صددرصد رد میکنید؛ هیچ اشکالی ندارد، لکن باید جوری نظر و همین رأی مخالف ادا بشود که کسی که از بیرونِ مجلس دارد نگاه میکند، ببیند حق با شما است؛ یعنی با متانت و با خردمندی."

متن کامل بیانات حضرت آیت الله امام خامنه ای ۱۳۹۹/۰۴/۲۲

صوت بیانات کامل حضرت آیت الله امام خامنه ای در تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۲

به جمله ای که پشت سر حضرت امام خامنه ای نقش شده بود دقت کنید : إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقَانًا


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقَانًا وَیُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ۗ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ ﴿٢٩﴾
 ای مؤمنان! اگر خدا را [اطاعت کنید، از محرّماتش] بپرهیزید بصیرتی ویژه جهت تشخیص [حق از باطل] برای شما قرار می دهد، و گناهانتان را محو می کند، و شما را می آمرزد، خداوند دارای احسانی بزرگ است.

سوره مبارک انفال - آیه ٢٩

۰ نظر
انفاق سلامتی

انفاق سلامتی

این پویانمایی با نیت هدیه به امامان معصوم  تولید و پس از تایید سازمان انتقال خون منتشر شده است. با تلاش برای انتشار گسترده آن، در این هدیه به امامان معصوم سهیم باشید.

علت لزوم گسترش انتشار این پویانمایی آن است که، تعداد بهبودیافتگان بیماری کرونا تا امروز حدود ۲۲۲ هزار نفر بوده که در جمعیت ایران پرکنده اند و شاید مثال سوزن در انبار کاه باشند. چنانچه این ویدیو به شکل گسترده دست به دست شود می تواند مخاطبان اصلی خود یعنی بهبودیافتگان از این بیماری وحشتناک را پیدا کند، در غیر این صورت فقط یک سرگرمی خواهد بود.

   
پس با شرکت در انتشار گسترده این پویانمایی، به نجات جان بیماران مبتلا به کرونا کمک کنید.

   

دریافت پویانمایی

دریافت پویانمایی اهدا پلاسما به بیماران مبتلا به کرونا

لطفا در صورت مشاهده مشکل در نمایش یا دریافت ویدیو در همین صفحه پیام بگذارید

یک اختلال در سیستم بیان ایجاد شده است

در پلاسمای خون بهبودیافتگان از بیماری کرونا، سپری دفاعی وجود دارد که به تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران بدحال مبتلا به کرونا کمک می کند. اگر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اید و یک ماه از بهبودی کامل شما سپری شده است به شکرانه بازگشت دوباره به زندگی، پلاسمای خون خود را به بیماران نیازمند انفاق کنید. اهدا پلاسما عارضه خاصی ندارد. فراموش نکنید که دل های نگران بسیاری چشم انتظار انفاق و بخشش پر مهر شما است. برای اهدا پلاسما، به یکی از مراکز اهدای پلاسما سازمان انتقال خون مراجعه کنید.

۲۴ ساعت قبل از اهدا پلاسما، از خوردنی و نوشیدنی هایی مثل تخم مرغ، غذاهای چرب و مشروبات الکلی پرهیز کنید. (سازمان انتقال خون کشور)

۰ نظر
تأثیر امر و نهی زبانی اگر انجام گیرد از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است

تأثیر امر و نهی زبانی اگر انجام گیرد از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است

خداوند متعال برای آن کسانی که وعده‌ی نصرت داده است، شرطی مقرّر فرموده است: وَ اِنَّ اللهَ عَلی نَصرِهِم لَقَدیر؛ اَلَّذینَ اِن مَکَّنّاهُم فِی الاَرضِ اَقامُوا الصَلوةَ وَ ءاتَوُا الزَّکوة وَ اَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَرِ وَ لِلّهِ عاقِبةُ الاُمور. خداوند متعال چهار شاخص را در این آیه‌ی شریفه برای آن مؤمنانی که قدرت در اختیار آنها قرار میگیرد و از زیر سلطه‌ی قدرتمندان جائر خارج میشوند، معیّن کرده و وعده کرده است که «اِنَّ اللهَ عَلی نَصرِهِم لَقَدیر»؛ خدای متعال قادر است که یک چنین ملّتی را نصرت کند و یقیناً هم نصرت خواهد کرد. از این چهار شرط، یکی نماز است، یکی زکات است، یکی امر به معروف است و دیگری نهی از منکر. هر کدام این چهار خصوصیّت و چهار شاخص، یک جنبه‌ی فردی و شخصی دارند، لکن در کنار آن، یک جنبه‌ی اجتماعی و تأثیر در نظام‌سازی اجتماعی

ادامه مطلب...